Wednesday 5 February 2020

Be strong kakak!

🐣 بِسْـــــــــمِ اَللّهِ الرّحْمن الرّحيم , السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ 🐣
03-09-15 di Sabah (lawatan kelas dia)
Lamaaanyaa tak post kat blog. Aiyaa..ni sebab malas and tak sempat. Tapi banyak dekat malaslaa. hahahaa. Harini nak buat post yang special for my sistor!  I Love u shoooo muchhhh..Tapi jap, asal aku tulis tajuk macam tu? Meh nak koba. 



Jadi abang ipar aku ,Alhamdulillah, dapat tawaran untuk PTD. Tahniah Abe Musz! Terbaiklaa.. Dalam berpuluh ribu orang, 406 orang termasuk Abe Musz dapat! Kitorang bangga lorh! Itu dari sisi best. Yang sisi tak bestnya, abang ipar aku kena join kursus tu untuk 10 bulan sepenuh masa geng! Bab kursus tu ok. Tapi part kena tinggal anak isteri tu yang masalahnya sebab Abe Musz ni telah disediakan hostel sendiri kat Damansara, keyyel.
19-11-16. Masa ni kakak dan abang ipar aku grad sesama. Sweet kan? Aku ada buat post pasal dorang dulu.
Empat tahun lebih dorang together-gether tuptup nak kena long distance relationship (LDR) pulak. Dugaannya kan?  Anak dah laa kecik lagi. Memang sedih la weh. Siyes. Sampai akak aku buat whatsapp story pasal tu. Problema yang lainnya pulak, abang ipar aku kena berhenti kerja dia so lepasni gaji tak ada. Elaun dia kasi tu memang cukup-ii untuk dia. Duit nak bayar bil rumah, makan-ii, anak dorang, pengasuh, duit minyak etc cane? jadi my sis buat istikharah untuk buat keputusan pasal kerja dia. Maybe kakak aku pun akan berhenti kerja and balik dari Negori then stay Kelantan dengan kitorang. 
31-12-2019
Ni masa abi eyqal baru je pegi..
Tak lama lepastu dah nampak yang kakak cenderung ke arah berhenti kerja and stay with us. Dorang kasi sewa rumah baru dorang kat sana. Good news untuk kitorang jugak ekceli sebab rumah tak sunyi dengar suara aku je. hahahahaha.. Kakak pun minggu lepas dah selesai iv kerja dekat Kelantan sini. Doa yang baik-ii untuk akak aku eh?
07-10-16
Weh buruk gila muka aku. Tapi sebab my sis chumel masa ni so aku post jugak la. Nampak tak pengorbanan seorang adik solehah ni? Even adik dia nampak centu, adik dia still post kat sini. Ni kalau tak belanja Hermes Birkin handbag by Ginza Tanaka ni tak tau nak cakap apa dah. hahahahaha.. btw time ni muka aku breakout teruk sebab guna produk kilo. Masa ni tak pegi treatment lagi rasanya. Lupa sudah. and masa ni memang chubby sebab tahun tu baru start diet (eleh padahal sekarang pun chubby jugak )

Dah, jom masuk topik balik
2020. Tahun ni Eyqal dah 2 tahun ^^
Yes, sekarang kakak ngan anak fruit aku tinggal sini. Yippie! Hari-ii boleh main dengan budak ni tapi bila ada kelas dekat uni, still rindu budak ni. Sampai kawan aku pun pelik, asal rindu? bukan Eyqal kat rumah kan? hahaha.. barulah aku faham asal orang lain rindu sangat-ii dekat anak sedara dia. Bila dah rapat teruk, then, macam ni lah jadinya. Adeh!
21-01-12. Yang tengah tu macam kakak sulong je? hahaahaa.. umi kat tengah nampak muda weh! Abah pun sama xD
Hari lepas akak aku tertumpah minyak panas. Masa tu ada si Eyqal jugak. Teruk gak akak aku kena. Kena dekat tangan kanan (bukan lengan) dan kaki kanan sikit. Sampai nangis akak aku sebab memang pedih sangat-ii tapi masa basuh tangan tu, still duk gtau, “nasib baiklaa anak aku tak kena.” Duk ulang ayat tu walhal diri sendiri sakit teruk sampai takleh berpisah dengan air sebab memang rasa burn sangat dari dalam. Pastu kan, Masa first day akak aku balik, ya Allah aktifnya budak eyqal ni sampai aku tanya akak aku, macam mana kakak boleh hadap karenah si eyqal ni? Adik sendiri tengok lelah tau. Patutla pahala seorang ibu besar. Subhanallah. Huhuu.. insaf jap

Btw, best gila ada budak ni walaupun nak jaga dia tu ma shaa Allah. Hahaha.. tapi biasalah budak kecik, ada nakal-ii dia. Tapi benda tu la yang buat hidup ceria. Kalau boleh tak nak dah dia besar. Nak macam tu je. Hahaha. Eh satu lagi, aku dah pandai tidurkan dia weh! Kakak aku pun terkezut. Easy-peasy laa weh. Macam kacang je! Muahaha.. (Riak dia tu ya ampun!)

Last, kak, masa adik baca story ws kakak tu, bukan kakak sorang je yang nangis tau :) Kitorang just nak cakap, kalau kakak rasa susah, kitorang pun akan rasa susah jugak. Kakak jatuh then kitorang pun boleh rasa jatuh jugak. Macam mana teruk keadaan kakak, kitorang ada. Kitorang bantu mana yang boleh. We would never let you suffer alone. Aku rasa post ni bukan untuk kakak je sebenarnya, tapi untuk my favourite abang ipar jugak! Moga dikuatkan semangat ye semua!

12-06-18

“Our life may not going the way we planned it, but it is going exactly the way Allah planned it.”




No comments:

Post a Comment

 
All Rights Reserved by ❣ Niksarahsuhaimi (Best view in laptop or computer)
Welcome to my blog..if you like my blog,please follow me ツ